poniedziałek, 28 listopada 2016

Wiek cudów

Post nie pojawił się w weekend,ponieważ byłam całkowicie pochłonięta nauką. Ja i nauka to taki trochę oksymoron,ale miałam dziś kolokwium z socjologii,więc nie miałam innego wyjścia jak po prostu się nauczyć. W każdym razie dziś znalazłam dla Was trochę czasu i pojawi się spóźniona weekendowa recenzja.

Dziś o "Wieku cudów" Karen Thompson Walker. Oczywiście pierwsze co przykuło moją uwagę,to bardzo ładna okładka,cudowna wręcz . Od razu wpadła mi w oko. Jednak okładka nie jest tutaj najważniejsza a treść! Lektura jest dość głęboka i przejmująca według mnie. Historia Julii-głównej bohaterki i narratorki książki przedstawia przede wszystkim ludzkie zachowania w obliczu globalnej katastrofy, pokazuje nam jak ważny jest wewnętrzny spokój i równowaga. Opowiada o przetrwaniu,strachu,cierpieniu i samotności,jak również o młodzieńczej miłości.


















Opis z tyłu książki: Dobrze pamiętam dzień, kiedy ogłosili to publicznie: nastąpiła zmiana, „spowolnienie”. Dni i noce wciąż się wydłużały. Odmierzanie czasu za pomocą zegarów i kalendarza straciło sens.
Świat się zmieniał, lecz nie wszystko zmieniało się razem z nim. Nowy rok szkolny zaczął się tak jak zawsze, choć kazano nam ignorować dzwonki. A ja nie przestałam marzyć o tym, iż pewnego dnia Seth na mnie spojrzy. Nawet kiedy miesiąc zamienił się w siedem zachodów słońca, właśnie to było najbardziej niewiarygodne: „Julia!”, dwie sylaby mojego imienia wykrzyczane przez niego na wietrze.
Jak silne mogą być uczucia, kiedy równowaga między światłem a ciemnością ulega całkowitemu rozchwianiu? Czy jest sens nadal kochać, przyjaźnić się, wybaczać, być wiernym, skoro jutro może nigdy nie nadejść?

Według mnie książka godna polecenia,warto przeczytać. Jest przyjemna i napisana bardzo prostym językiem. "Wiek cudów" zamawiałam w internetowej księgarni znak.com.pl. Często są promocje i można trafić na bardzo tanią książkę. Ostatnio udało mi się kupić "Prawda o dziewczynie" za jedynie 3,90zł, z przesyłką wyszło mi około 10 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz